17. januar 2006

Hukommelsestap

Har i hele dag kjent den nagende følelsen av å ha glemt noe...
Noe har jeg gått inn for å glemme; Den i utg.punktet grå dagen, f.eks..
Hatt en deilig dag - på tross av grå skyer hengende som et lokk over omgivelsene (eller som en kollega sa: "Skyene henger som en død rotte....") - selv om det aldri ble ordentlig lyst, glemte jeg det fort etter litt koseprat på morgenen..
Men det vet jeg jo om, så det kan altså ikke være det.

Har ikke vært alene om å glemme noe heller, en av de håpefulle kom styrtende bort og trengte hjelp "Døh, hvilken sang ER dette - Dutteduh, ehm...du - duh, ehm....dattedi....??"
I og med at poden tydeligvis hadde glemt melodien også, var akkurat den oppgaven uløselig....

Den beklemmende følelsen av akutt hukommelsessvikt fulgte meg resten av dagen, men sånn halvdesperat fant jeg litt trøst i han lille som ikke husket lånenummeret sitt ved dagens boklån og gliste lykkelig "Men eg huske ka eg hette!!!"

Får slå meg til ro med det, jeg også.




-Pompel

2 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

www.forskning.no/Artikler
/2005/desember/1133519223.59