13. desember 2005

Telefontid

På ABCstartsiden står det i dag at en britisk undersøkelse viser at kvinner bruker 5 år av livet på å sitte i telefonen. Det er et halvt år lengre enn menn. Kjønnsforskjellen er jeg ikke så opptatt av. Det er jeg imidlertid la merke til er at folk bruker gjennomsnittlig 10 minutter på hver personlige samtale. Nå er jo dette et gjennomsnitt da, men jeg ble litt bekymret allikevel. Jeg bruker nesten aldri 10 minutter på personlige samtaler jeg. 10 minutter er jo ingenting! Det er jo ikke mer enn man kan bruke på å snakke om været sånn innledningsvis. Men så er jo nordmenn kjent for å like å snakke om været da, og mange har jo endel vær å snakke om.
I dag brukte jeg 15 minutter bare på å fortelle hvor utrolig flink jeg har vært i dag, som har vært hos tannlegen. Jeg mener, skal man fortelle hvor flink man har vært, bør man vel i det minste bruke et kvarter - for å være på den sikre siden mener jeg. Jeg er redd jeg ville sprengt grensene i denne undersøkelsen. Egentlig håper jeg at ingen kommer og undersøker telefonvanene mine nærmere. Tror resultatet ville blitt noen år gitt...

http://www.nesteklikk.no/20051212/75334.html

-Pilt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men de åra er til gjengjeld gode!

Står sammen med deg på barrikadene med parolen
"Nei til 10 minutters samtaler!!"

Anonym sa...

Takk og pris! Fremtiden ville sett dyster ut uten de gode lange samtalene :-)

Anonym sa...

Ja, det er godt jeg har mobilen tilgjengelig, når jeg trenger å ringe noen.