28. februar 2006

Naturlover stinker!

Livet har sine metoder for å holde meg i stroppen - sånne finurlige små grep for å sørge for at jeg ikke tar av helt, populært kalt Naturlover.
De følger forsåvidt tyngdeloven; Alt som går opp skal ned - så sånt sett er de greie å holde styr på (i teorien...).
Så hvorfor jeg til stadighet går fem på, er noe å undre seg over....
mulig et tegn på at jeg rett og slett har tungt for det!

Et eksempel er nevnt i et av de første innleggene - det er de tingene man leter etter man ikke finner.En kan altså snuble over nøkler, vesker, saks, plaster, vaskeballer osv. til stadighet - helt til man har behov for de, da er de søkk vekk!
Naturlov nr. 1: Let - og du kan bare fortsette med det til du er altfor sent ute og ikke lenger trenger det du leter etter - SÅ skal du finne...

Et annet eksempel er når trangen til å være eplekjekk blir altfor stor til å motstå...
Pilt har strevd med snømengder i det siste, og da ble det særdeles fristende å fortelle om alle vårtegn her i strøket, for så langt ut på året er det jo ikke snakk om snømengder på vestlandet, er det vel??
Burde være trygt...
Ikke før var siste pirk sendt over fjellet før snøen kom - i bøtter og spann....
Er vel unødvendig å rippe opp i at samtidig begynte våren å gjøre sitt lille inntog hos Pilt...
Naturlov nr.2: Vær varsom med å strø salt i såret til andre - saltet trengs til veiene - legg heller på plaster (om man da finner det! ref.NL1.).

NUVEL, man kan ikke la seg dukke helt - så trøsten fikk da bli at penger jeg fikk til bursdagen øremerket skisko/ski - til slutt ville komme til sin rett og det å kunne sette på seg ski rett utenfor døra er jo tilnærmet luksus! Avgårde på handel.
Rak i ryggen ble skiene bært ut av bilen og inn i gangen. For NL2 hadde allerede slått inn...veiene er saltet og litt tøvær har satt en foreløpig stopper for skigåing.
Naturlov nr.3: Følg med på værvarslene - og planlegg så stikk motsatt av det været som er meldt...

Har nå satt sammen et lite medley av fjellvettregler som jeg har tenkt å følge til punkt og prikke resten av dagen:
Meld fra hvor du går (lysløype mellom stue/kjøkken med en mulig avstikker til badet)
Grav deg ned i tide (tepper ligger strategisk plassert i lysløypa)
Ha med nødvendig utstyr (tøfler på beina, fjernkontroll lett tilgjengelig)
Vend i tide, det er ingen skam å snu (ligger vekselsvis på høyre og venstre side i sofaen)



-Pompel

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tøvær og tøvær, her snør det som bare det, og bilen min står fast mitt i bakken, jeg kommer verken opp eller ned. Må innrømme at jeg har kost meg litt med det at det snør hos dere - etter hva jeg har måttet ta i mot av vår-meldinger fra vestlandet. Egentlig gjorde det ganske godt at det begynte å snø hos dere. Men at du skulle finne på å planlegge og gå på ski!?!?! Jeg gleder meg til den historien...
Likte de fjellvettreglene forresten :-)

Anonym sa...

Betyr alle de ?!?! at du trekker mine skiferdigheter i tvil??
Skjønner ikke det.......
Men skal sende rapport - om det blir i år, er en annen sak...

Anonym sa...

Jeg vet du er et råskinn på appelsiner og kvikk lunsj... og det er jo minst halve moroa med skigåing :-)