17. februar 2006

Mere moro


Mere moro daler ned fra himmelen. Med unntak av et par timers opphold i går kveld, og et par timer midt på dagen i dag, har det snødd kontinuerlig. Værmeldingen viser snø imorgen også. Jeg skjønte da jeg sto opp i dag at spørsmålet ikke lenger er om jeg kommer til å snø inne, men når.

Jeg bestemte meg derfor for å dra og foreta siste hamstring av melk og sigaretter. Da jeg gikk ned trappa hadde de to siste trinnene snødd ned og gikk i ett med resten av omgivelsene. Jeg trodde derfor jeg var på flatmark, mens jeg i virkeligheten ennå hadde et par trinn igjen. Resultatet var at jeg gikk på trynet så det sang. Det vil si, egentlig sang det ikke i det hele tatt. Jeg landet mykt i en diger snøfonn. Der lå jeg og følte meg bittelittegranne dum.

Da jeg kom hjem igjen klarte jeg ikke å få bilen 50 meter bakke opp til huset. Ble stående litt lett på tvers. Da jeg åpnet bildøra for å ta det hele i nærmere øyesyn raste snøen inn i bilen. Jada. Moro med snø. Men...da fikk jeg øye på en kjekk ung mann...
Etter en lynkjapp tankerunde, og en like kjapp forhandling om betalingen, påtok han seg jobben med å måke for meg. Hallelulja!!! Og måke kunne han, nå er bakken og gårdsplassen så ren for snø som den kan få blitt. Så nå blir jeg ikke innesnødd allikevel, og det er i grunnen ganske deilig.

På fjorden ligger et lett islag som snøen daler ned på. Så nå er fjorden forvandlet til en hvit vidde. På land ligger snøen i store myke dyner, og det hele er bare vakkert, vakkert, vakkert.

Bildene i går og i dag har Vaktmesteren tatt.

-Pilt

1 kommentar:

Anonym sa...

Jasså nå, man skal ikke være lenge borte før noen ungdommer er der å tar fra en jobben.......

Bare tuller.