10. februar 2006

I snøfonna

Enkelte ting har det med å gjenta seg årlig. En av de tingene pleier å få meg fullstendig ut av balanse. Det er den årlige telefonen fra vestlandet, hvor jeg blir fortalt at "nå titter tulipanene opp her hos oss". Jeg pleier å bli grønn av misunnelse, og forbanner det faktum at jeg bor et sted hvor våren er mye treigere enn på nettopp vestlandet. Våren er min yndlingsårstid, og den kan ikke komme fort nok. I dag fikk jeg nettopp den beskjeden, men for en gang skyld klarte jeg å beholde fatningen. Fordi:

Jeg har de flotteste snøfonner, strålende solskinn, kakao, og en veranda å sitte på.

.








Dessuten har jeg tulipaner i stua, så bare behold den tidlige våren deres dere, jeg akter å nyte livet likevel.












-Hilsen fra Pilt i snøfonna

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg synes det er fint du klarer å holde humøret oppe der i snøføyka, jeg.... :0)

Skynder meg å tilføye at det ser riktig så fint ut - og fortsett å nyte!

Varm og litt vårlig(!) klem