7. mars 2006

Fremskritt?? PØH!!!!!

I vår fantastiske verden skjer det til stadighet endringer - populært kalt forbedringer, alt skal bli så mye enklere. KYSS MEG BAK!!
Disse "forbedringene" har f.eks resultert i at det som for mange var lett tilgjengelig nå er milevis borte (tenk bare på nærbutikker/post/bank).

DATA (forkortelsen MÅ bare stå for DirekteAvvisendeTreneringsApparatur!) skal liksom løse så mange problemer - kunne noen vennligst FORTALT disse maskinene at det er det de skal gjøre - og ikke skape problemer som før i verden ikke eksisterte??
Har nå holdt på i FIRE DAGER for å lage noe som i utgangspunktet skulle være en hyggelig oppmerksomhet - hadde jeg brukt den gammeldagse metoden med kassettspiller hadde det hele vært overstått i løpet av en liten kveldsstund...

Ingen kassettspiller med respekt for seg selv ville kommet med beskjeder som "filformatet støttes ikke av spilleren" - hvilket betyr "Joda, jeg kan godt spille den av for deg - men tro bare ikke jeg vil brenne filen for deg - en plass går da grensen, vel, denne filen kan jeg ta, men ikke de andre - Sier du de andre er helt identiske?? Tja, snakk med fagforeninga" (hjelp-funksjonen som tilbyr hjelp til alt annet enn det du har behov for!!).

Den i utgangspunktet gode følelsen har druknet i et vannvittig primalskrik av ren frustrasjon - AAAARRRRRGGGGGHHHH!!!!!!!


-Furien (tidl. kjent som Pompel)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var noe annet i "gode gamle dager" da vi dramatiserte eventyr, spilte dem inn på kassettspiller, og spilte det av med Donald Duck stemme etterpå. Det fiksa vi greit :-) Det tror jeg ikke vi hadde klart idag, så jeg er enig i at det ikke er noe fremskritt med data :-) (Bortsett fra at det kanskje er et fremskritt at vi har slutta å dramatisere eventyr og spille dem av med Donald Duck stemme...Men moro var det...)

Anonym sa...

Rødhette og ulven har aldri vært de samme etterpå......

Anonym sa...

Det er klart at brun saus og datamaskiner kan by på utfordinger. Men begge deler gjør egentlig bare det man ber dem om. Forskjellen er jo at du ikke har kontroll over instruksene som gis til datamaskinen. Poenget er altså at noen har bedt datamaskinen din om ikke å kopiere den ene melodien over til en CD. Musikkbransjen har funnet på intrikate kopibeskyttelser, som de kan instruere datamaskinen din om å utføre. Noen slike tillater at ett musikkspor kopieres ett begrenset antall ganger, og så sier de stopp. Det er mulig det er noe slikt du kan ha blitt utsatt for.

Anonym sa...

Dette utløser jo også umiddelbart kommentarer om lagrings sikkerhet. Jeg har har hørt om dette opptaket av Rødhette og ulven tidligere. Det er på en måte berømt i egnere kretser. Men det virker altså tapt for ettertiden. Så dere har vel aldri fått en klar og objektiv bedømmelse av dere kunstneriske utfoldelse på båndspiller ?

Anonym sa...

Det er ikke tapt, det er lagret på hemmelig sted :-)

Anonym sa...

Brun saus og data kan innimellom være oppskrytt ja.... Og ikke gjaldt dette kopibeskyttede filer heller...
Rødhette og ulven derimot burde være avspillingsbeskyttet - i det minste mot alle andre enn de involverte - jeg håper for alt i verden at Pilt har kontroll.....

Anonym sa...

Pilt ha kontroll? Det ga jeg opp for noen år tilbake. Life is a rollercoaster. Men akkurat dette har jeg i alle fall klart å vokte så langt. Det voktes som det skireste gull :-)