24. juni 2009

Pompel leser Doktorsk..

-Oi, jeg har fått brev fra legen som opererte! utbryter jeg til Muffedillen, ganske fornøyd over å ikke være glemt, samtidig som jeg blir litt spent...har han glemt igjen noe kanskje?...noe han gjerne vil ha tilbake?
Jeg ser fort det ikke dreier seg om en vanlig God Bedring hilsen, heller ingen etterlysning, men en slags anmeldelse av rundturen han foretok inni kneet, en liten reiseskildring om man vil... Hmmm...får man terningkast av sånt no'? Jeg leser spent, men må kjapt konsultere Muffedillen...

"Pasienten fikk et valgiserende vridningstraume i mai.." -Akkurat....det må være den rulletrappa, det... Muffedillen og jeg er skjønt enige om at en rulletrapp kan være traumatiserende...i hvert fall om den vrir seg...
"...skade på ca. 11 mm i diameter..." Jeg tenker på skjemaet jeg leverte til fysioterapeuten. I den generelle delen sto det noe om 5 mm's pasienter med små defekter og ble litt i tvil om det kunne være et kompliment å bli satt i bås som smådefekt, liksom... Nå skjønner jeg at det sikkert hadde vært det beste.

Jeg leser videre, skjønner ikke bæret av de fleste ordene, men de låter fint når de blir lest høyt "laterale femurcondyl", "tibia ved dyp fleksjon" ...dype refleksjoner liker jeg jo, er det det samme mon tro? Jeg kjenner jeg blir mer og mer blond for hver setning før det helt stopper opp ved frasen "Får god oversikt over øvre recess hvor der er upåfallende fine forhold"

- Upåfallende fine forhold?? Jeg ser spørrende på Muffedillen..
Han trekker på skuldrene - Var det helt øverst de skulle operere da? Trodde det var kneet, jeg...
Noen få ganger er Muffediller til liten hjelp, dette var et sånt tilfelle.

Etter flere doktorske uttrykk og skildringer av ferden, oppdager jeg endelig noen ord jeg kjenner igjen: "Bruker en skarp skje og får skarpe kanter inn til friskt bruskvev" Svelger tungt mens et bilde av de nye Ikea-skjeene mine stikkende ut fra kneet, flimrer over netthinnen...Fysj!

Jeg kommer meg til endes av brevet, leser om multipotente stamceller som nå skal strømme fritt...tenker på en sommer som plutselig virker svært så lang og lurer på om Muffedillen må advares om at hans Pompel nå visstnok blir multipotent fremover...

-Pompel

4 kommentarer:

pilt sa...

Hehehe, doktorsk er ikke bare, bare nei. God bedring med den blonde multipotente recessen...eh...ja. :-D

Pompel sa...

Takk, trenger alle lykkønskinger...begge to... å forholde seg til blonde, krøkkete og multipotente recesser er nok innimellom en prøvelse ;0)

Vaktmesteren sa...

Man kan vel finne det påfallende med upåfallende fine forhold, som faller på de mest påfallende mest upåfallende steder. Og det virker jo ikke påfallende i det hele tatt, men god bedring skal du ha Pompel. Upåfallende god bedring får en vel egentlig få gi ett ikke påfallende ønske om.

Pompel sa...

Hahaha og med det gikk Pompel fra å være upåfallende blond til påfallende platinablond....
...leser s a k t e ...

Men en upåfallende tusen takk :0)