17. juni 2009

Suppegjøk

Det hender jeg lurer på hva enkelte ord og uttrykk egentlig betyr, og hvordan de oppsto. "Suppegjøk" er et slikt ord. I dag fant jeg det plutselig ut.

Jeg skulle lage ordentlig suppe i dag. Kokte kraft på et kyllingskjelett, og plukket masse deilige urter som jeg hadde oppi. Etter halvannen times tid, tok jeg av lokket og luktet på. Det luktet himmelsk deilig, jeg tror det er den beste krafta jeg har kokt noen gang. Mmmmmm, tenkte jeg, dette blir suppa si det! Nå gjenstår bare å sile krafta fra, og ha noen flere godsaker oppi. Jeg fant fram sila, tømte innholdet i gryta over i sila. Plutselig ble jeg stående å se oppi den tomme gryta, og tenke at her er det noe som ikke stemmer. Jeg hadde glemt å ha noe under sila, og dermed så hadde jeg helt den deilig krafta rett ned i sluket i oppvaskkummen. Grrrrrrrrrrr!!!

Jeg tror jeg er en suppegjøk...

-pilt

3 kommentarer:

Pompel sa...

Hehe, en real suppegjøk der... ;0)

Men stakkars Pilt...og vaktmester'n..som gikk glipp av nydelig kraft til suppa...hørte jeg Toro rope i det fjerne?? :0)

pilt sa...

Knorr er min beste venn i nøden :-)

Vaktmesteren sa...

Jeg synes jo at dette var en unik mulighet til å mobbe Pilt lenge, og mulighetene for ett infamt blogginlegg begynte øyeblikkelig å forme seg i mine små grå. Dette måtte ikke glemmes. Men jeg har jo ikke notert passordet. Og passord gir makt, forstår seg. Så da Knorr-suppa var vel fortært (og ikke ille den heller da i rettferdighetens navn, når den hadde litt Pilt inflytelse i seg), kastet Pilt seg over PC'n for å komme meg i forkjøpet. Men dette er klart minneverdig, og må ikke glemmes!