10. juli 2009

Heklerihurrah....

Ok, Pilt -- her får du omsider statusrapporten fra Håndarbeidshjørna....

Pilt har lenge vært enerådende på den håndarbeidskreative fronten av oss to - på tross av en tusenkunstner av et moderlig opphav, i tillegg til Pilt, har jeg egentlig aldri tenkt jeg skulle finne på å bevege meg utpå akkurat det feltet i det hele tatt, det er jo noe med det å skulle hoppe etter Wirkola...

Jeg har forsåvidt prøvd meg, da...jeg har jo det... På veggen hjemme hos opphavet henger broderiet av Peer Gynt - sydd av en kusmasyk tiåring...det lå lenge en bitteliten nesten-gryteklut - heklet etter akutt kink i ryggen...for ikke å glemme de tre små julebroderiene - brodert under leging av brukket ankel..

Så plutselig skjedde det noe som fikk Pilt (og min mor...)til å hive etter pusten - nærmere bestemt i fjor sommer...Pompel fant en heklenål og brukte lange nattevakter til å hekle lange blonder...men som før; Idet ondene var over, var håndarbeidet over...og omgivelsene kunne atter puste rolig, Pompel var tilbake som sitt gamle jeg...

Nå, derimot, er selv jeg bekymret...noe har skjedd...kan det være alderen???



Nå er det jo Muffedillen som har blitt morfar - og dermed alderen - men likefullt...Pompel ble ferdig i tide med sitt første heklearbeid ever! Et vognteppe til den lille morfartulla.

Hjertemønster


Egentlig skulle det nå bare blitt hvilt på laurbærene, latt heklesårene gro på en måte, men neida....galskapen fortsetter.....

Stjernemønster til et kommende vinterbarn


Men etter dette er ferdig, DA er det stopp, altså! .....trur eg...

-Pompel

6 kommentarer:

pilt sa...

Jeg har lagt merke til den innbitte motstanden du har vist mot håndarbeid. Det har kommet ganske klart fram at du mener det er for riktig gamle damer. Hvilket sier noe om hvordan du ser på Pilt. Men nå som du er sammen med en bestefar, så ser det ut som noe har skjedd...Hm, har Pompel trått inn i besteforeldregenerasjonen?

Du er så flink så, du ser ut til å ha akkurat det rette håndlaget for håndarbeid. Jeg har masse oppskrifter å dele med deg :-)

pilt sa...

Jeg kan forresten ikke filethekling slik du har laget så flotte tepper med. Kan du lære meg?

Pompel sa...

Ha, pompel ser på sin pilt som ankeret her nede....takk og lov...det skal være så kjedelig der oppe i den voksne verden, sies det ;0)
...filethekling, er det det er?? Jeg kan tre forskjellige typer masker, jeg....og har en bok med gjør-det-selv-anvisning til flere
;0) Deler mer enn gjerne :0)

Anonym sa...

Det var flotte ting men.... God bedring!
Kanne:))

Pompel sa...

Haha, takk!! :0)
...tror du jeg kan bli helt frisk igjen etter dette, Kanne...?

Anonym sa...

Dårlig prognose. Pleier å bli kronifisert når det først har tatt bolig i kroppen. Har sett det hos...yeah, right. My sista sista!