5. mars 2009

Alle medaljer har en bakside

*Pilt mumser påskemarsipan og syns synd på seg selv*

Før i tiden hos legen:

Pilt: Jeg lider av ?aø?eir%uoa6¤e&øl"aet#vav!ou+a!
Legen: Det finnes ikke noe ?aø?eir%uoa6¤e&øl"aet#vav!ou+a!
Pilt: Jo.
Legen Nei.

Nå hos legen:

Pilt: Jeg lider av ?aø?eir%uoa6¤e&øl"aet#vav!ou+a!
Legen: Det har du helt rett i. Symptomene dine passer helt med ?aø?eir%uoa6¤e&øl"aet#vav!ou+a!
Pilt: Hø! Er du enig?
Legen: Ja, jeg har vært på kurs og lært om ?aø?eir%uoa6¤e&øl"aet#vav!ou+a!
Pilt: Men jeg prøver så godt jeg kan med aktivitetstilpasning.
Legen: Det er bra, det er anbefalt når man har ?aø?eir%uoa6¤e&øl"aet#vav!ou+a!
Pilt: Hø! Har du lært det og?
Legen: Ja. Dessuten skal du gå på 3 x 3 uker på diett.
Pilt: Hva?!?
Legen: Det er anbefalt å prøve det. 3 uker på bare proteiner, 3 uker uten sukker og hvete, 3 uker på bare vegetarmat. Det kan hende du er en "responder".
Pilt: *Her skjønner Pilt ingenting av hva en responder er, men passer på å grine seg til å få lov til å drikke to kaffe med melk hver dag for å ha en mulighet til å holde ut*


Før likte jeg dårlig at legen ikke skjønte noe av ?aø?eir%uoa6¤e&øl"aet#vav!ou+a!

Nå er jeg ikke sikker på om jeg liker at legen kan noe om ?aø?eir%uoa6¤e&øl"aet#vav!ou+a!

Det blir en laaaaang vår *snufs-og-syns-synd-på-seg-selv*

Men jeg begynner ikke før på mandag. Og denne helgen skal bestå av myyyyyye sjokolade...

-Pilt

1 kommentar:

Anonym sa...

Næmmen stakar....og bare det å vite at en går på diett, gjør det hele enda mer oppskrytt, vil jeg tro ;0)
Meeeeen - det kan jo være det hjelper på, så fatt mot.....og stapp innpå med sjokolade og deilig fyfymat denne helga :0D
...og gu'så fint at legen nå vet hva ?aø?eir%uoa6¤e&øl"aet#vav!ou+a!
er!