11. oktober 2006

Opplæring i kvinner og sjokolade

Altså, Pompel og Pilt har hatt hjemmealene fest og reunion mens Gorgon har vært i London. Da Gorgon kom hjem igjen ble han muligens utsatt for en liten overdose Pompel og Pilt, noe som førte til at han postet følgende kommentar i bloggen:

Gorogon said...
"Ja, altså. Hrmmm. Slik var det bare. Men vi kan kanskje lære da. Men Montezuma sjokolade. http://www.montezumas.co.uk/
Vi var bare innom. Like ved Liverpool Street Station.
Alt vi fikk med var en bok. Men altså - hva var egentlig så galt med det. Det var en bra bok da - om sjokolade. Du finner ingen bedre bok om hvordan lage sjokolade og sjokoladens historie. Dessuten var vi blakke. Og denne sjokoladen var jo bare for spesielt interesserte likevel. Jeg mener, sjokolade med chili. Hvem vil vel egentlig ønske det ? "

Gorgon forteller her at han var innom en lekker sjokoladebutikk i London.

- Ååååh, sier Pilt, får vi smake?
- Smake? sier Gorgon. Jeg kjøpte ingenting.
- Kjøpte ingenting!?!? roper Pompel og Pilt i kor og ser på ham med vantro og sjokk i blikket.

P&P konkluderte med at kvinner og menn kommer fra helt forskjellige planeter. Hvorpå Gorgon nok kan ha fått gjennomgå en del. For å forhindre fremtidige gjentagelser, og for å sikre at alle menn som er innom denne bloggen får riktig opplæring, så poster jeg altså noe om dette.

Det sies at menn syns det er vanskelig å forstå kvinner. OK, her kommer sannheten. Kvinner er innmari enkle å forstå. De vil bare få stimulert lykkesenteret i hjernen sin. Få ting i verden kan stimulere en kvinnes lykkesenter i hjernen så effektivt som sjokolade. En bok om sjokolade? Det er som å skulle lese om den lykken man kunne opplevd, samt lykkens historie. Det er uinteressant. Man vil ikke lese, man vil ha stimulert lykkesenteret i hjernen, helst akkurat nå med en gang! Så når Gorgon forteller at han har vært i verdens lekreste sjokolade butikk, og ikke kjøpt noenting, sier han egentlig (OK, han var ikke klar over hva han gjorde, så vi tilgir ham for denne gang), men altså det han sier er: Jeg var innom en butikk som selger den lekreste lykke, men jeg gadd ikke kjøpe noe lykke til dere jeg. En mann bør ikke si at han ikke gidder kjøpe med seg litt lykke hjem. Altså: Har man vært i en lekker lykkebutikk, har man to alternativer:

1. Kjøpe med seg lykke hjem!!!!
2. Kjøper man ikke med seg lykke hjem, så må man for all del aldri under noen omstendighet (selv ikke under tortur) fortelle at man har vært i en lykke butikk uten å kjøpe med noe hjem.

Litt mer om menn, kvinner og sjokolade:
Jeg leste en mann skrive følgende et sted: "Jeg stoler ikke på kvinner som sier de ikke liker sjokolade." Det gjør han rett i av følgende grunner:

En kvinne som sier at hun ikke liker sjokolade, er/gjør en av følgende ting:

1. Kvinnen du har foran deg er egentlig en mann utkledd i kvinneklær.
2. Kvinnen du har foran deg er egentlig en grusom alien som er kommet for å innvadere jorda og utføre grusomme eksperimenter på deg.
3. Kvinnen du har foran deg lyver så det renner (altså ikke til å stole på overhodet)
4. Kvinnen du har foran deg koketterer. Hun later som om hun er full av selvdisiplin og selvbeherskelse (blæhhh, hun spiser allikevel sjokolade når ingen ser henne! Alle kvinner spiser minst 3 ganger mer sjokolade enn det de vil innrømme.)

Så til en annen gang: Kjøpe sjokolade!!!!!! Være lur mann og stimulere en kvinnes lykkesenter i hjernen!!

(Siden jeg innrømmer at jeg simpelthen elsker sjokolade, er jeg altså virkelig til å stole på. Så dere menn kan trygt stole på denne opplæringen.)

P.S. Gorgon, jeg vet hvor du befinner deg akkurat nå, og jeg vet at de selger sjokolade der! D.S.

P.S. Jeg har ønsket å smake sjokolade med chili helt siden jeg leste en veldig romantisk bok som heter "Hjerter i chili". OK, jeg vet at ingen mennesker er tankelesere Gorgon, så du kunne vel egentlig ikke vite akkurat det. Men neste gang du kommer over sjokolade med chili så vet du det...
D.S.

- Kjærlig hilsen Pilt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ler godt her :0D
Sjokket og vantroen til P&P var ekte og dypfølt - og stakkars Gorgon...
Hvile godt nå (og for sikkerhetsskyld; Ta med en snickers hjem....) ;0D

Anonym sa...

Jeg glemte å nevne at blomster har samme effekt på en kvinnes lykkesenter i hjernen. Og der er Gorgon veldig, veldig flink, det skal han ha :-)

Anonym sa...

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1495050.ece

"Statistikkene er klare: Kvinner er lykkeligere, flinkere og har mer og bedre kontakt med seg selv og sine foreldre. Aldri har flere kvinner og færre menn fått barn. Kvinner har bedre helse, de har det bedre på skolen og har et tryggere liv. Likevel klarer de det ufattelige retoriske kunstgrepet å fremstå som undertrykt."

I rest my case

Anonym sa...

Og hemmeligheten er......SJOKOLADE!
;0D