7. september 2006

Telekrøll


Telefon og bredbånd har rottet seg sammen for å få opp adrenalinet den siste drøye uka.
I tur og orden har de bare koblet ut, tatt siesta, gone fishing - noen ganger hver for seg, andre ganger i fellesskap. Så - når alt håp synes å være ute - er de tilbake igjen, enten hver for seg, eller sammen...
Pompel kan være svært tålmodig og er ikke den som ringer ned teleoperatøren sånn med en gang, i hvertfall ikke når det tidvis fungerer. Egenkomponerte operatør-unnskyldende forklaringer har vært mange, men i går tok tålmodigheten slutt.
Alt var dødt - null summetone og null nettforbindelse, her maa noget gjøres...
Mobilen ble svingt frem som en overopphetet pistol, nr til feilmelding slått i rekordfart og forbindelsen med Telenors sjarmerende datamaskin var i boks.

Etter en omstendelig introduksjon av hvor jeg var kommet hen (...jeg VET da vel det, for pokker - det var JEG som slo nummeret!) gikk jeg videre til neste runde som besto av en liten ja-nei Quiz.
Hah! Enkelt, tenkte jeg og dro inn pust for å svare med fynd og klem.

" Gjelder henvendelsen problemer med internettabonnementet?"
-eh.........oi......ja...... det også......??
"Svar JA eller NEI"
-(huff.......tilsnakket av en kald maskin...ikke bra....)
JA

"Okey...vi sjekker nå din forbindelse, vent litt"
-----------
Etter noen sekunders "blipedippblippelipp" kommer stemmen tilbake (er det meg eller hviler det et snev arroganse over stemmen nå?)
"Vi har kontakt med ditt modem, har du sjekket om alle kontakter er tilkoblet?"
-Nei nå.... JAA!
"Okey, ønsker du mer informasjon om hva du bør sjekke tilsendt på SMS?"
-NEEII!
"Okey, for eventuell mer informasjon, kan du gå inn på våre internettsider www. telen..."

Jeg la på.


-Pompel

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ikke sant, jeg skjønner deg fullstendig og totalt. Det er såååååååå irriterende når tekniske dingser i det hele tatt ikke virker. Jeg løper opp i 2.etg flere ganger om dagen for å skru av og på en dings på gulvet for å få internett forbindelse. Kanskje det er en sammensvergelse for å trimme meg. Ikke gi deg Pompel, stå på!!!

Anonym sa...

Vi får stå sammen i denne kampen også, ja.
Du och jag, Pilt, du och jag... :0)