8. april 2009

Strøm må man ha....

Pompel har sin morgenstund ute på terrassen, uansett når på dagen morgenen måtte innfinne seg... Der filosoferes det litt over dagens gjøremål før dagen tar til sånn for alvor. I disse ferietider er det ikke all verdens å tenke over, så det eneste som ble registrert i dag, var at mobilen holdt på å gå tom for strøm. "Lade batteriet", rakk Pompel å tenke før det plutselig ringte.
Nummeret ble registrert som "ukjent, men har jeg sett det før?" i det lille sekundet det tok før samtalen startet.

-Haalloo, bra Påskestart? Eller.... Hehe

(Ok, morgentrøtt Pompel registrerer en livlig og særdeles munter mannsrøst, virker så absolutt hyggelig og tydeligvis opptatt av å høre hvordan Pompel har det sånn i ferie og greier....men......hvem er det?? Pompel liker seg ikke helt når hun ikke hører hvem det er sånn med en gang - ikke liker hun å spørre heller, sånn i tilfelle dette så absolutt burde være en stemme hun burde tatt... Så hun hiver seg uti det)

-Halloo ja, jo her er det bra start vettu....
-Du har det ja *mannelatter*
-Javisst *nølende Pompelfnising* - og du da? bra der og?


(Herlighet da mann, gi meg noen hint så jeg skjønner hvem du er...hele registeret over helt eller delvis kjente scannes for fullt, uten match så langt...)

-Haha, joda fint her, men du har lite strøm hører jeg!
-Eh.....ja, det har jeg , fryktelig lite strøm faktisk, men hv...
-Får lade opp litt da, vettu
-Ja, det skal jeg gjøre, med en gang *smånervøs Pompellatter nå*


(Hvordan i huleste kan han vite at det er lite strøm på mobilen, er det mulig å høre da??)

-Jada, jeg er der nå, jeg
-Hæ?!
-Hvor står du'a?
-Eh...hvor jeg står??


(Flakkende Pompelblikk rundt hushjørnet, hva ER dette for noe...)

-Ja, står du og venter i Tordenskjoldsgate?
-Mmnjeeei, det....gjør jeg jo ikke....
-Jammen, hvor er du'a?


(Den hyggelige mannsstemmen høres plutselig forvirret ut, Pompel skjønner hvordan han har det....)

-Du...eh...hvem er det du skal ha tak i egentlig?
-Nei altså...det ble ringt inn ang. bil med startproblemer...har jeg fått oppgitt feil nummer, eller??


Et sted i Oslo, nærmere bestemt i Tordenskjoldsgate, sto i dag en bileier med lite strøm og venta på hjelp....og via en kjapp omvei om Haugesund, kan det hende hjelpen til slutt kom frem...og så...velger jeg å ikke tenke på hva hjelperen må ha trodd om det fruentimmeret han snakka med fra andre siden av fjellet.....


-Pompel *ligger til lading*

2 kommentarer:

Hilde C. sa...

Høflighet kan ha sin pris... ;-D

Pompel sa...

Mhm...må legge om taktikken, helt klart ;0)