31. mars 2007

To feminister står for fall?

Pompel og Pilt har en fortid som ihuga feminister - "kvinner vil, kvinner kan" kunne vært inngravert på hver vår panne...
I går fikk vi vel et tegn på at det jammen var godt vi ikke gjorde det den gangen....

Samtalen gikk sånn noenlunde:

Pompel: ".....og så kom jeg plutselig på at jeg hadde betalt ned billånet, trengte jo ikke full kasko lenger, så jeg ringte Forsikringsselskapet og fikk delkasko - sparte mye på det, gitt.."

Pilt: "Åå, det har jeg betalt ned også - akkurat nå faktisk, det er så deilig å være ferdig med det"

Pompel: "Mhm - deilig å få papirene - og deilig å slippe full kasko på så gammel bil, men måtte jo ha det fordi banken hadde pant i bilen"

Pilt: "Hadde banken pant i bilen??"

Pompel: "Ja?"

Pilt: "Men....det må da MIN bank hatt også da?"

Pompel: "Sikkert?....Guri...nå ble jeg usikker her....Joda....den hadde da det...jeg fikk jo brev fra Brønnøysund og greier om at pantegreia var opphørt"

Pilt: "Brønnøysund? Fikk du brev fra dem??"

Pompel: "Ja...fikk et brev fra banken...og et brev fra Brønnøysund....jeg TROR da at det var det som sto der...."

Etter mye frem og tilbake ble de to ansvarsfulle feministene sørgelig fulle av tvil.....hadde banken hatt pant i bilene? Hvor kom Brønnøysund inn i bildet? Hadde vi strengt tatt fulgt med på hva vi skrev under på i kontrakten?? Og billånet....hadde vi oversikt der? Pompel kunne med skam bekjenne at samtlige lånavdrag hadde bankene tatt seg av....de var blitt trekt fra en gang i måneden, de...hadde ikke lest på regningene en gang... Pilt derimot kunne slå i bordet med at hun hadde da i det minste betalt regningene selv....men oversikt? Neeeh.....

Det ble stille et lite øyeblikk....før det hele ble oppsummert med et noe beskjemmet "Jeg er ikke direkte stolt akkurat nå..."

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, det ser ikke bedre ut på trykk enn det hørtes ut i telefonen... *skraper beskjemmet i grusen*

Anonym sa...

Vet....*står og graver ved siden av*

Anonym sa...

Pilt klarer seg jo bra ved at hun har vaktmnesteren. Pompel bør derfor være stolt av at hun fortsatt er bileier!

Anonym sa...

I sakens anledning, må det også meddeles da, at Pilt i øyeblikket anvender en av Gorgons innkjøpte tekniske innretninger med ledning, til utendørs rengjøring. Så alt anses ikke tapt.

Anonym sa...

Godt med en vaktmester som serverer trøstens ord;)
Teknisk innretning med ledning - ute....øh....har du vært og sett etter henne sånn innimellom?
(*dukker hodet*Pilt - det er IKKE fint å slå!)

Anonym sa...

Skjønner ikke jeg.. Går vel ann å både være feminist OG likegyldig ift billån og registergreier, hvem gidder å sette seg grundig inn i sånn?
Men det er bra at dere ikke tatoverte i pannen den gangen, tviler på at dere hadde fått billån i det hele tatt...