6. juni 2006

Dommedag :-)



I dag er det visstnok dommedag, noe ABC startsiden påpekte i en artikkel da jeg slo på PCen idag. Jeg kjente irritasjonen steg noen hakk. Jeg dro avgårde på noen ærender, og hadde som vanlig på radioen. Derfra kom det endeløse utlegninger om dyrets tall og tegn, Johannes åpenbaringer, samt fanden og hans oldemor (men svigermor slapp i det minste unna denne gangen...). Irritasjonen steg ennå noen hakk, da jeg syns det er meningsløst at fete og priviligerte mennesker driver og skremmer seg selv med dommedag og helvetes pinsler. Jeg går ut fra at et gjennomsnitts barn fra Palestina for eksempel, vil synes at denne dagen er akkurat like dommedagspreget som alle de andre dagene.
Mens jeg satt og hytta neven mot radioen og dens innhold, og mens jeg altså hadde avlyst hele dommedagen, spilte de litt musikk. Ut strømmet Julio Iglesias versjon av Stings "Fragile". Julios hulk-hulk-gråt versjon av en av Stings aller vakreste låter fikk det til å gå kaldt ned over ryggen min, og plutselig hadde jeg følelsen av at det kanskje var dommedag allikevel. Det låt i allefall svært illevarslende ut for meg.
Jeg fant ut at det var på tide og roe seg ned. Jeg kjøpte meg en is, gikk ut på en flytebrygge, og stakk tærne i Oslofjorden. I det jeg ikke lenger hadde noen følelse i tærne, og isen var fortært, kjente jeg meg ganske harmonisk igjen. Så nå har jeg ikke tenkt å tenke noe mer på dommedag idag (hvilket betyr at jeg ikke må lese aviser, surfe på internett, høre på radio eller se på TV).
Bildet viser forøvrig en krabbeedderkopp som bor i min hage. Den er hverken døpt, konfirmert eller særlig troende, så det er vel lukt til helvete med den hvis det er dommedag i dag. Heldigvis ser den ut til å være i stand til å forsvare både seg selv og sin vakre bopel, tulipanen "Queen of night".

Ha en fortsatt god dommedag da :-)

-Pilt

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, happy dommedag!! herlig med is og fotbad, hatt en heftig dag med ungene. Vi kom til Bergen i dag, Jan kommer etter snart på MC (lucky bastard..) Kjeftet og kjeftet på B, peanøtter over hele gulvet, veltet klesstativ, løsrevne pakninger rundt altandøren.. grr. Noen dager jobber jeg knallhardt for ungene, men ender opp med å føle meg som Den Dårligste Mamma Ever pga kjeft kjeft kjeft. I morgen skal jeg avgårde kåre, og pappa skal være med jentene iallefall halve dagen, lovely! Klem fra meg

Anonym sa...

Julio får enhver sang til å minne om et dommedagsvarsel....evt. får en til å ønske seg et...*gyse*